15 zdrowych zamienników w diecie


Każda osoba ma jakieś swoje jedzeniowe słabości. Bez względu na to jak super zdrowo jadasz to zawsze jakaś pięta Achillesa się znajdzie. Zazwyczaj są to słodycze oraz fast foody. Jak je prosto zastąpić?


Oto 15 prostych, zdrowych oraz szybkich zamienników dla lepszego życia ;)


1.
Mąka pszenna -----> Mąka pełnoziarnista

2.
Chleb pszenny -----> Chleb razowy

3.
Bułki wieloziarniste -----> Bułki pełnoziarniste

Tak, to ma duże znaczenie. Produkt z pełnego ziarna ma o wiele więcej błonnika oraz mikroelementów. Te pszenne mają o wiele wyższy indeks glikemiczny i są gorsze jakościowo.

4.
Sól kuchenna -----> Zioła

Zioła o wiele bardziej wzbogacą smak naszych potraw i wspomogą pracę naszego układu pokarmowego.

5.
Olej roślinny do smażenia -----> Olej kokosowy lub oliwa z oliwek.




6.
Masło do kanapek -----> Masło orzechowe lub pasta z avocado.

7.
Śmietanka do kawy -----> Mleko 2%

Nawet te light, nie są dobre.

8.
Śmietana -----> Jogurt naturalny

Jeśli dodamy dobre przyprawy to jogurt może smakować nawet jak sos czosnkowy lub właśnie, w jakimś stopniu, śmietana.

9.
Kolorowe płatki śniadaniowe -----> Płatki owsiane, jaglane lub prawdziwe muesli

Mimo czasami nazwy "Fitness" to one wcale nie są takie fit, zdarza się, że niektóre mają nawet więcej cukru niż te inne.

10.
Kolorowe napoje -----> Woda

11.
Soki owocowe -----> Woda z owocami

Niby soki owocowe są bardzo zdrowe, aczkolwiek tylko wtedy kiedy wiemy w jakich porach je pić. Nie zawszę są takie zdrowe jak nam się wydaje. Natomiast woda już nie ma znaczenia kiedy ją pijemy.

12.
Czekolada mleczna -----> Czekolada gorzka (przynajmniej 70% miazgi kakaowej)

Gorzka czekolada jest jak najbardziej dobrym produktem na diecie. Nie chodzi o to, żeby się nią zapychać, ale raz na czas da nam więcej dobrego niż złego.

13.
Ciastka, cukierki -----> Orzechy lub suszone owoce

14.
Biały cukier -----> Ksylitol lub stewia lub miód



Wszystkie zamienniki podane powyżej są moją sugestią, którą sama stosuję na co dzień. Są też inne produkty, którymi możemy zastąpić podane powyżej, aczkolwiek ja wybrałam akurat te. Każda mała zmiana na lepsze da efekty. Wystarczy spróbować. Może dzięki temu odkryjecie nowe smaki. 





A Wy jakie zamienniki stosujecie na co dzień? Wykorzystujecie te same co ja czy macie trochę inne? 

 

Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19

Komentarze

  1. Ja właśnie zamierzam zacząć odżywiać się bardziej zdrowo, ale właśnie najgorsze są początki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Aczkolwiek nie ma rzeczy niemożliwych ;) 3mam kciuki!

      Usuń

Prześlij komentarz

Powiedz mi co myślisz :)

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *