Dlaczego zaczęłam i czy warto biegać? + 25 zalet biegania


Lato to idealna pora do biegania dla początkujących biegaczy. Idąc ulicą widzimy coraz więcej ludzi, którzy biegają o każdej porze dnia. Pierwsze co zawsze rzucało mi się na myśl to:


Chce im się tak biegać? Mi by się nie chciało. Przecież to jest takie męczące. 


 Pierwsze próby

Pamiętacie to moje wyzwanie na, bodajże, kwiecień? Żeby rozpocząć bieganie?? Co roku mam tą pierwszą chęć, aby w końcu wyglądać tak fajnie jak te biegające dziewczyny w internecie czy w gazetach. Nawet nie na co dzień, ale podczas samego biegu. Takie odprężone i skupione na własnych myślach. Jakby robiły to od zawsze. 
Odkąd pamiętam każdemu powtarzam, kto u mnie narzeka na brak miejsca do biegania to im właśnie zaczynam wymieniać jak tu jest właśnie fajnie a wręcz idealnie. Widzicie to pierwsze zdjęcie wyżej? Taka droga potrafi być kilometrami, no czy może być coś piękniejszego? Nikt na Was nie patrzy, nikt nie krępuje, ptaki śpiewają, pełno uspakajającej zieleni. Niestety jest problem jak trochę deszcz popada, no ale wtedy zaciekli biegacze to nawet ulicą pobiegną. Jeśli ktoś tak jak ja biega rekreacyjnie dla przyjemności to przeczeka te 2 dni jak przestanie padać i znów pobiega w słońcu ;) 
No, ale co z tym wyzwaniem? 
Zaczęłam, biegałam 3x w tygodniu przez 2 tygodnie, aż w końcu zaczął padać deszcz i tyle padał ,że odechciało mi się już nagle ubierać buty i iść biegać. Niby biegałam już te 6x i za każdym razem to samo genialne uczucie, ale jednak to było trochę za mało. Jakbym wytrzymała jeszcze tydzień to z badań wynika, iż nie poddałabym się już, bo po prostu nie zapomniałabym jakie to super uczucie gdy się tak truchta do celu. Wyzwanie zawaliłam, ale w maju powróciłam do tego i uznałam, że będę biegać całe lato, bo mam do tego warunki i podoba mi się. Chociaż kto mnie zna to wie, że ja do biegania to byłam ostatnia. Biegałam tylko do autobusu lub gdy ktoś za szybko chodził i nie mogłam nadążyć. Najgorsze jest te pierwsze kilka razy, pokonać to lenistwo. Później już samo Cię pcha, aby się ruszyć i odciąć od rzeczywistości a zarazem spalić kilkaset kalorii ;) Każde kolejne wyjście będzie przynosiło progres, to Wam mogę obiecać ;)





 Co jest ważne przy bieganiu?
  • Dobre, wygodne buty
  • Odpowiedni ubiór do pogody
  • Nawodnienie
  • Posiłek przed wyjściem
  • Rozgrzewka przed, a rozciąganie po
  • Prawidłowa postawa (głowa skierowana przed siebie, nie patrz w dół, nie garb się, klatkę piersiową wypnij do przodu, ramiona ugnij pod kątem prostym i niech naturalnie pracują podczas biegu, zsynchronizuj ruchy, nie stawiaj ciężkich kroków)
  • Nastawienie sobie stopera odpowiednio do planu
Dodatkowo:
  •  można ściągnąć sobie aplikację na telefon, aby śledzić swoje wyniki. Osobiście ściągnęłam sobie Endomondo, o którym dowiedziałam się z bloga Dominiki z Tips For Women. Zawsze chciałam przetestować i w końcu miałam okazję i jestem naprawdę zadowolona. Na takie początki mi wystarczy. 
  • MP4 - do odprężenia się


Bieganie - Dla kogo?

Nie dla każdego, to na pewno. Słyszymy na co dzień jednak, że biegać każdy może. Niestety to nieprawda. W takim razie dla kogo bieganie nie jest dobre? Dla osób z dużą nadwagą lub prawie na granicy otyłości. Sport ten obciąża bardzo stawy. Nie zaleca się też biegać osobom w podeszłym wieku. Nie, że nie mogą wcale biegać, ale po prostu nie powinni się przemęczać, dlatego marszobiegi dla takich osób są o wiele lepszym rozwiązaniem. Chyba, że ktoś jest zaprawionym biegaczem to inna sprawa. I wreszcie ta dziedzina sportowa nie jest dobra dla osób po przebytych chorobach serca, cukrzycy czy nieleczonym nadciśnieniem. 
Jeśli nic z powyższego Ciebie nie dotyczy to wkładaj wygodne ciuchy, buty, weź MP4 i ruszaj w trasę! obiecuję, że wrócisz szczęśliwszy niż jesteś w tym momencie ;)



Jeszcze na sam koniec takie podsumowanie - Dlaczego warto biegać? 

Czy to w terenie czy na bieżni czy latem czy zimą ;)


  1. Poprawa wyglądu naszej sylwetki
  2. Daje nam szczęście - endorfiny
  3. Poprawia nastrój
  4. Powoduje dumę
  5. Zwiększa się wydolność
  6. Poprawa kondycji
  7. Chroni przed zawałem
  8. Wyrabia systematyczność
  9. Zwiększa się objętość krwi
  10. Uodparnia przed chorobami (przeziębienia)
  11. Wyostrza słuch
  12. Mniejsze prawdopodobieństwo bólów głowy
  13. Przyspiesza metabolizm
  14. Chroni przed chorobami układu krążenia
  15. Zapobiega cukrzycy
  16. Wzmacnia kości
  17. Zapobiega nowotworom
  18. Po bieganiu mamy 2x więcej energii niż przed.
  19. Darmowe
  20. To kiedy biegamy jest zależne od nas samych. 
  21.  Lepiej się opalamy
  22. Piękne widoki
  23. Leczy depresje
  24. Poprawiasz sobie samoocenę

Mam nadzieję, że te argumenty Was przekonały i spróbujecie w to (i kolejne) lato potruchtać 3-4x w tygodniu razem ze mną. 

Śledźcie wpisy, ponieważ w najbliższym czasie pojawi się konkurs właśnie związany z bieganiem. Kto jeszcze nie zaczął biegać to ma okazję rozpocząć i wygrać fajne nagrody ;) 



Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19

Komentarze

  1. Ja niestety nie mogę biegać przez problemy z kolanami :( ale odbijam to sobie na siłowni, czy na rowerku w domu :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, niestety kolana to najgorszy problem sportowców. Bardzo fajnie, że się nie poddałaś! ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Powiedz mi co myślisz :)

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *