Chudnę! - Pierwsze podstawowe kroki.


Od dawna chcesz zacząć się odchudzać tylko nie wiesz jak? To idealny post dla Ciebie! Przygotowałam 10 kroków, które spokojnie wdrążając w życie pozwolą Ci osiągnąć szczupłą sylwetkę bez efektu jojo ;)


PUNKT 1 (NAJWAŻNIEJSZY!)


NASTAW SIĘ PSYCHICZNIE

Nie rób jak mój wujek czy rodzice czy co druga osoba spotkana na ulicy. Mianowicie nie mów sobie "OD JUTRA". Ustal sobie jeden, konkretny dzień i faktycznie od tego dnia zacznij. Wcale to nie musi być poniedziałek lub nowy miesiąc. Może to być nawet jutro. Tylko nie mów tego sławnego "od jutra", powiedz sobie dokładnie dzień, datę oraz hardo trzymaj się tego. Jeśli postanowiłaś ten dzień to niech to będzie prawda i naprawdę zacznij. Spróbuj. Przygotuj sobie plan, rozpisz sobie posiłki, postaw realny cel. Zastanów się poważnie dlaczego to robisz. Dla zdrowia? Dla wyglądu? Dla podwyższenia samooceny? To wszystko jest ważne. Bez tego punktu nie uda Ci się. Nie omijaj go. 

PUNKT 2


OBLICZ SWOJE ZAPOTRZEBOWANIE

Jak to zrobić to odsyłam Was na zaufaną stronę, którą polecam wszystkim, bo naprawdę wszystko dobrze wytłumaczone --> KLIK

Dlaczego to jest takie ważne? To co jadasz jakościowo jest ważne, ale to w jakich ilościach to jadasz jest arcyważne. Są przeróżne diety. Spotkałam się nawet z dietami gdzie można jeść same słodycze i fast-foody a i tak schudniesz. Jest to możliwe, ponieważ taka osoba mogła zjeść dokładnie dwa posiłki składające się z produktów z Mc'D lub KFC lub jeden taki posiłek i ileś tam słodyczy. Aczkolwiek jeśli obliczyła swoje zapotrzebowanie i zrobiła sobie ujemny bilans to i tak chudła chcąc nie chcąc, bo nie przekraczała tej granicy. Niestety organizm tej osoby poprzez takie jedzenie na pewno zdrowy nie był. 
To czy chudniemy, tyjemy bądź stoimy w miejscu zależy od tego jak dużo jemy w ciągu dnia.

PUNKT 3


ZRÓB SOBIE ZDJĘCIE

Dużo trenerów radzi, aby mierzyć się w obwodach. Faktycznie to działa, ale tylko u mężczyzn. Ciało kobiety niestety potrafi zmienić swoje rozmiary nawet 5x w miesiącu. Dlatego mierząc się co tydzień u kobiet nie zawsze da to wymarzone efekty. Tak samo waga.. tutaj to nawet gorzej. Waga potrafi całkowicie źle wskazywać. Raz możesz ważyć 60kg, ale zaczniesz ćwiczyć i zdrowo się odżywiać z deficytem kalorycznym a waga i tak będzie stała w miejscu. Dlaczego? Ponieważ być może tkanki tłuszczowej ubywa, ale mięśni przybywa a mięśnie też ważą. Waga nie rozróżnia ile masz kg mięśni a ile kg tłuszczu. 
Zdjęcie najlepiej zrobić w 3 pozycjach. Przodem do lustra (najlepiej z twarzą, aby chcąc kiedyś pochwalić się swoją przemianą ludzie uwierzyli, że to naprawdę Ty), bokiem oraz tyłem. Trzeba pamiętać  , żeby nie robić zdjęć w bluzie czy w dresach tylko najlepiej w obcisłych rzeczach lub w bieliźnie. No i oczywiście przy świetle dziennym.

PUNKT 4

SPRAWDZAJ ETYKIETY NA PRODUKTACH

Punkt wyżej było o ilości, teraz o jakości. Co z tego, że schudniemy niezdrowo, skoro nasz organizm przestanie być taki wydajny. Pamiętajmy, że gramy w jednej drużynie.  Jeśli braknie mu witamin, minerałów, wody i innych elementów to nie będzie w pełni sprawny. Będziesz się czuć zmęczony, bez energii, zirytowany, wszystko będzie Cię denerwowało, pojawią się negatywne myśli. Chcemy tego uniknąć, prawda? Dlatego trzeba sprawdzać skład każdego produktu i lepiej odstawić na półkę większość rzeczy, które mają w sobie przeróżne barwniki, wspomagacze czy jakieś E. Od razu poczujesz różnicę w samopoczuciu.

PUNKT 5

NAWADNIAJ SIĘ

Codziennie napełniaj wodą butelkę 1,5l i pisakiem zaznaczaj sobie ile musisz wypić do danej godziny. To Ci pomoże w odpowiednim nawodnieniu każdego dnia. Organizm człowieka stanowi 70% wody. 

(co najmniej)
1,5l dziennie --> jeśli nic nie ćwiczysz.
2l dziennie --> jeśli uprawiasz jakiś sport (WF w szkole też się liczy)



PUNKT 6

NIE OMIJAJ ŚNIADANIA

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i nie na darmo tak się mówi. Faktycznie to prawda. Od tego jakie zjesz śniadanie zależy jak potoczy się Twój cały dzień. Jeśli zjesz porządne, zdrowe śniadanie to tym bardziej szkoda będzie Ci zjeść później coś niezdrowego. Dobrze skomponowane śniadanie zmniejsza apetyt na słodycze w ciągu dnia. Propozycje na zdrowe śniadanie TUTAJ

PUNKT 7


ĆWICZ 3-4X W TYGODNIU

Jeśli zaczynasz to każdy "trening" jest dobry. Zły trening to taki, którego wcale nie zrobisz. Nawet 15min jest w porządku. Początkowo ćwiczenia na YOUTUBE zdecydowanie wystarczą lub marszobiegi, rower, rolki, spacer. Najważniejsze to RUSZAĆ SIĘ.

PUNKT 8

NIE ZAPOMINAJ O ROZGRZEWCE I ROZCIĄGANIU

Rozgrzewka jest ważna, aby rozgrzać mięśnie, uniknąć kontuzji oraz przygotować do wysiłku. Więcej na temat rozgrzewki dowiesz się TUTAJ. Natomiast rozciąganie jest tak samo ważne jak rozgrzewka. Pomaga nam w schłodzeniu organizmu, uspokojeniu tętna oraz minimalizuje możliwe zakwasy na następny dzień. Więcej o rozciąganiu dowiesz się TUTAJ.

PUNKT 9

REGENERACJA TEŻ JEST WAŻNA

Bez odpowiedniego wypoczynku, organizm nie będzie odpowiednio funkcjonował oraz będzie brakowało Ci energii. Staraj się wysypiać 6-8 godzin dziennie. Nigdy nie ćwicz cały tydzień, zawsze powinien być przynajmniej jeden dzień odpoczynku. Staraj się odpoczywać aktywnie. W taki dzień wybierz się na spacer z rodziną, na przejażdżkę rowerem z przyjaciółką bądź na kręgle z drugą połówką. 

PUNKT 10

NIE PODDAWAJ SIĘ

Nigdy nie zapominaj po co to robisz. Dlaczego to robisz. Dlaczego zacząłeś to robić. Jak daleko już jesteś. Każdy kolejny krok jest nowym maleńkim sukcesem. Nigdy nie zbaczaj z drogi. Unikaj osób, które Cię demotywują. Otaczaj się osobami, które Cię wspierają. 

Jeśli braknie ci motywacji to zawsze możesz zaglądnąć TUTAJ,TUTAJ, TUTAJ i TUTAJ oraz dowiedzieć się jak ja sobie radzę w chwilach, gdy brakuje mi czegoś mocnego.



To czy uda Ci się zapanować na nad wszystkim, będzie zależało od tego czy to polubisz czy nie. Trzeba tak dopasować do siebie aktywność fizyczną oraz zdrowe posiłki, aby robienie tego sprawiało Ci przyjemność. Nigdy nic na siłę. Trzymam mocno za Ciebie kciuki i jak masz jakieś pytania to wiesz co robić   ツ 

Kiedyś jeszcze tutaj pisałam o moich 10 najważniejszych zasadach przy zdrowym trybie życia ;) zachęcam do przeczytania oraz poszerzenia wiedzy ;)

Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19

Komentarze

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *