Szybkie i świeże wypieki w marketach.


Siemka! 

Dzisiaj trochę zimnej wody dla osób, które kupują swoje pieczywo w marketach i mówią, że są FIT! ;) 

Znam bardzo dużo osób, które powiedzą mi, że oni są Fit, a kupują swoje wypieki w marketach "przy okazji" z innymi zakupami i w dodatku taniej niż w piekarniach i lepiej przy tym wychodzą. 
Większość idzie za wyglądem. Są ziarna? Są. To na pewno jest zdrowe. I tu Was zaskoczę, bo wcale tak nie musi być.

Producenci, aby nas oszukać, że akurat ich chleb jest zdrowy bo jest ma ziarna a tani to zazwyczaj jest coś tam ukryte, prawda? Prawdziwy ciemny chleb potrafi kosztować o wiele więcej niż zwykły pszenny, pulchny. Taki oszukany kosztuje nawet mniej niż 2zł co jest bardzo zachęcające dla nas. Szczególnie w czasach jakie teraz mamy. Nie pozwólcie się zmylić! W piekarni może i byście zapłacili od 3,5zł do 4zł (nawet za polówkę, pokrojonego), ale przynajmniej za coś wartościowego i bez zbędnych dodatków

Ostatnio moja obecna podopieczna przysłała mi swoje zanotowane z tygodnia jedzenie do cotygodniowego przeglądu. Zerknęłam i co zobaczyłam? Bułki z marketu. Nie pamiętam, ale chyba jeszcze nawet ze słonecznikiem były. Nie no wszystko spoko, ciepłe, dopiero upieczone, chrupkie i w dodatku ze słonecznikiem. Super! Tylko wiecie co? Zanim weźmiecie do koszyka to poszukajcie takiej małej etykiety, która mówi:


"Wypieki z ciasta głęboko mrożonego"
 Co to jest ciasto głęboko mrożone?

Jest to ciasto, które produkując pozwala spowolonić lub nawet zatrzymać proces fermentacji przed całkowitym wypieczeniem pieczywa. To ciasto można wedle woli zamrażać, a później po kawałku przygotowywać nawet przed samymi klientami. Dodając polepszaczy to ciasto ma nagle dużą objętość, szybciej rośnie, lepiej smakuje i nie traci zapachu i w dodatku nie suszy się ani pleśnieje. Tak samo można zauważyć czasami (przy pieczeniu przy klientach), że łał... Jak to się tak szybko zrobiło? Prawdziwe wypieki są robione nawet do 14 godzin! 

Jeśli nie ma takiej etykiety, lub jest tak schowana gdzieś, że nikt z nas nie może znaleźć :D... To patrzcie na etykiety z czego jest zrobiony dany chleb! To Wam może zdrowie uratować. 

W czwartek byłam z moją BSF na zakupach i na końcu już usłyszałam "jestem głodna, chodźmy coś kupić". Niestety właśnie jak zakupy to hipermarkety, a tam jest wszystko. Poszłyśmy na salę. I patrząc na pieczywo to sobie przypomniałam podopieczną i specjalnie poszłam zobaczyć na skład i wiecie co? Wszystko było pięknie zalaminowane, a jakbym zdjęcie zrobiła to nie wiem czy ktoś by się na mnie nie rzucił za to. Na moje szczęście, jedna kartka wypadła... I wzięłam ją, żeby Wam pokazać dokładnie co jest w czym.  Jak wiadomo, nikomu nie chce się stać w sklepie nad etykietami, bo teraz czas to pieniądz. Czasami lepiej jednak warto dla zdrowia poświęcić te 5min dłużej. 

Proszę, oto co się znajduje w wypiekach z supermarketów:

Widzicie te wszystkie:

  • Maka pszenna
  • Gluten pszenny
  • Słód jęczmienny
  • Środek do przetwarzania mąki
  • Mleko w proszku
  • Stabilizatory
  • Aromaty
  • Substancje zagęszczające
  • Tłuszcz palmowy
  • Regulatory kwasowości
  • Emulglatory
I wiele wiele innych.

Czy robiąc sobie chleb w domu dodajecie takie niesamowite rzeczy?? No pewnie nie, bo połowa to nie wiadomo co to jest. Moja mama, robiąc chleb słonecznikowy nie dodaje tam 11% słonecznika tylko nawet 50%. I też na pewno nie daje mleka w proszku :D 


No jak sami widzicie nie da się być FIT jedząc super chrupkie bułeczki z dużego sklepu gdzie jest bardzo dużo ludzi. Lepiej iść do prawdziwej piekarni, która tylko się tym zajmuje i tam macie 70% pewności, że kupujecie chleb ze świeżego ciasta a nie mrożonego sprzed kilku miesięcy ;)

A jeszcze taka ciekawostka... 
Jesteście w markecie i widzicie piękny ciemny chlebek? W 80% to jest zasługa dodanego karmelu a nie mąki np orkiszowej ;) Takie tam MALUTKIE oszustwo ;) Sprawdźcie na etykiecie ;)





Tak jeszcze na marginesie, mam nadzieję, że pamiętacie o wyzwaniu "Będę piękna w ostatni dzień Starego Roku", trwa od czwartku już. Ja jestem na bieżąco a Wy?
Więcej info --> TUTAJ i TUTAJ


Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19

Komentarze

  1. Ja na szczęście mam znajomosci w piekarni i zawsze mogę sobie załatwić pieczywko najlepszej jakości 😁 Pomau-nolimits.blogspot.con

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Powiedz mi co myślisz :)

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *