Rozgrzewka przed treningiem


Od jakiegoś czasu bawię się w "stanie na rękach" i zanim wykonam ten ruch, który obciąża mi nadgarstki to zawsze, ale to zawsze wykonam parę ruchów, które uchronią mnie przed niechcianymi kontuzjami. Nazywa to się rozgrzewką.

Kiedy chodziłam na siłownię jakiś czas temu (jak się uda to powracam w najbliższym czasie ❤) to widziałam, że wiele ludzi uważa to za stratę czasu. Zamiast wykonać te parę podstawowych ćwiczeń na rozruch mięśni to przechodzą od razu do treningu właściwego. Niestety to najgorsze co mogą zrobić podczas treningu. Wystarczy 10min, aby nasze ciało się rozgrzało.. rozgrzewka podnosi nam temperaturę ciała o 1-2℃ oraz poprawia efektywność treningu o 30%!



Dlaczego oprócz tego, jest jeszcze taka ważna?


Nooo, jak widać ma naprawdę dużo zalet a nie trwa więcej niż te 10min naprawdę podstawowych ruchów. 


UWAGA!

  •  Zawsze rozgrzewamy nasze ciało od góry do dołu, a nie odwrotnie!
    [kark,obręcz barkowa,stawy łokciowe,nadgarstki,biodra,nogi,staw skokowy]
  •  Najpierw ćwiczenia dynamiczne potem statyczne nie na odwrót



Błędy w rozgrzewce! Tego nie róbcie! 

- krążenia kolanami (znalazłam nawet filmik potwierdzający to KLIK)
- jeśli rozgrzewamy nadgarstki (tak jak ja to robię przed staniem na rękach) to robiąc "koszyczek" - splatając palce ze sobą, nie robimy krążeń nadgarstkami tylko zwykłe ruchy od lewej do prawej, tak żeby były one naturalne. 
- tak samo jeśli rozgrzewamy stawy skokowe to też nie wykonujemy krążeń tylko stopa w dół i w górę (palce do podłogi i potem do sufitu) 
- w momencie rozgrzewania stawów łokciowych (łokieć naturalnie zgina się do środka i prostuje) nie powinniśmy robić krążeń. Jeśli ktoś nadal nie rozumie to specjalnie nawet zdj zrobiłam z obawy, że jest to mega skomplikowane jak pisze. 


[To są główne błędy, o których nauczyłam się na dzisiejszym co prawda pierwszym dniu kursu. Jestem już mega zadowolona, mimo, że to dopiero pierwszy dzien, ale już się czegoś nauczyłam ✌]

 


Podsumowując, rozgrzewka ma przyspieszyć gotowość organizmu do wysiłku fizycznego, ponieważ dopiero rozgrzane ciało jest w stanie wykorzystać maksimum swoich możliwości



Tutaj podaje kilka filmików z fajnymi niedługimi rozgrzewkami. 
(gdzieniegdzie są te błędy, o których mówiłam powyżej... zalecam ich unikać (dla waszego dobra) 

1. Z Mel B (bardzo dobra, ale krótka, warto dorzucić kilka swoich ćwiczeń) 
2. Z Martą z Codziennie Fit (jeden z moich ulubionych blogów) [baaardzo dobra rozgrzewka, nawet zaznaczyła o błędzie z krążeniem kolan, co bardzo dobrze świadczy]
3. Z Moniką Kołakowską (trudna, niektórzy mogą to już uznać za trening właściwy)
4. Z PotrafiszSchudnac.pl (taka mocno fitnessowa)
5. Kolejna bardzo fajna rozgrzewka z Martą


Osobiście wolę robić sama rozgrzewkę i stosować się swoimi zasadami więc na ogół nie korzystam w tej sprawie z Youtube :) Aczkolwiek powyższe filmiki uważam, że jak najbardziej mogą być. Jeśli ktoś będzie chciał to mogę kiedyś Wam pokazać jak to u mnie wygląda.

Jak Wy robicie? Szukacie pierwszej lepszej rozgrzewki na YT czy robicie sami?

Mam nadzieję, iż po przeczytaniu tego posta już nikt nie pominie rozgrzewki

Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19
 

Komentarze

  1. Nie wiedziałam,że rozgrzewka może być tak ważna.Dzięki postowi dowiedziałam się przydatnych informacji

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja korzystam z rozgrzewek z yt i najczęściej z mel b ;)

    jesicajanuszkiewicz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na rozgrzewkę przed treningiem biegam 30 minut na bieżni. Swoją drogą (mało kto o tym wie, a nie napisałaś o tym) jak chce się dźwigać ciężary, to powinno się na rozgrzewkę zrobić kilka serii podwyższając sobie obciążenie zaczynając od 15% docelowej wagi, kończąc na 75% najlepiej ;) Boli mnie, jak widzę na siłowni ludzi, którzy po leciutkiej rozgrzewce idącej raczej w kierunku aerobów biorą się za 100 kg sztangę. Albo takich, którzy przed rozgrzewką się rozciągają, brr!
    http://iga-be.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda. To najprostszy sposób, żeby sobie ponaciągać coś lub całkiem porozrywać. Mój błąd. Bardzo mi miło, że zwróciłaś uwagę.

      Usuń
  4. Świetny post, przeczytałam cały bo należał do jednych z przydatnych mnie samej, ponieważ chodzę na siłownie i zawsze przed treningiem siłowym przebiega mi przez głowę myśl o pominięciu cardio którego nienawidzę.

    http://modaiurodawedlugjulii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś myślałam inaczej a wczoraj skończyłam szkolenie i jeśli kiedyś mówiłam inaczej to przepraszam, ale nie powinno się robić cardio przed siłowymi. Tu Ci dobrze rozum podpowiadał. Nie warto męczyć mięśni zawczasu. Najpierw siłowe to co masz zrobić (dana partia) A dopiero później jeszcze 30min-1h cardio. Wtedy trening jest najskuteczniejszy :)

      Usuń
  5. Zawsze cieszą mnie takie wpisy, kiedy widzę, że ludzie pamiętają o rozgrzewce. Bo to bardzo ważna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Powiedz mi co myślisz :)

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *