Złote właściwości zielonej herbaty

ZIELONA HERBATA

Dzisiaj tak sobie spaceruję po markecie z rodzicami i robię zakupy na tydzień i tak sobie zaczęłam myśleć, że brakuje mi już mojej herbaty a ta u rodziców w pracy jest meeeega ohydna i gorzka (chociaż ja mojej też nie słodzę). Podeszłam do regału i wzięłam zadowolona, iż znów mogę ją pić bez wykrzywiania się. 


Rodzaje herbat:
  1. Czarna
  2. Zielona
  3. Czerwona pu-erh
  4. Oolong
  5. Biała
  6. Yerba mate
  7. Ziołowe (np miętowa)
  8. Owocowa
  9. Z krzewów i kory
Jak widzimy rodzajów jest naprawdę dużo a jednak ja uwielbiam zieloną. Do tej pory próbowałam tylko jakiejś Tetley, ziołowych, owocowych i Yerba mate (podobno jedna z droższych herbat).  
Może kiedyś zrobię nawet konkurs z tym związany ;)) Nie wiem, zobaczymy. 

Dlaczego akurat zielona a nie inna??

Hmmm, wydaje mi się, że przez opinie w internecie. Zaczęło mi się to od tego, że mama tak o przyniosła chyba z 10 rodzajów herbat, nawet nie wiem po co i dlaczego... ale zaczęłam pić bo kazała. Nigdy przedtem nie piłam herbat. Ani do posiłków ani ogólnie... nie lubiłam po prostu. Jedynie takim małym rytuałem było picie herbaty w momencie gdy spotykałam się z byłą przyjaciółką u niej w domu to wtedy robiłyśmy sobie pierwszą lepszą herbatę i ona dawała sobie dużo cytryny a ja 5 łyżeczek cukru :D (teraz nie słodzę wcale, a jak zdarzy mi się ochota na cukier to słodzę ksylitolem). Niestety przyjaźń się skończyła i picie herbaty też... Do momentu zainterweniowania mamy z tymi różnymi rodzajami. Jeszcze mam nawet w szafce jakieś tam jabłkowe herbaty. Odrzuca mnie od nich bo wiem, że są słodzone. Potem lubiłam sobie oglądać blogi i komentować. Wpadłam na post o herbatach i zaczęłam się w to zagłebiać i jak zobaczyłam ile zalet ma zielona herbata w odchudzaniu to teraz stała się moim codziennym porannym rytuałem od chyba już 2 lat ;)) Postanowiłam dzisiaj przypomnieć sobie te właściwości nie tylko w odchudzaniu, a jeśli ktoś jeszcze nie wie to zapraszam do zapoznania się ze złotymi zaletami zielonej herbatki ;) 
Pss. Jest ceniona na caaaaałym świecie.

Właściwości
 Pozytywne:




Negatywne:

 

Jak zaparzać?

Nie dłużej niż 3-4min i najlepiej wodą świeżą, raz gotowaną. Najzdrowsza jest ta z liści ja jednak pije z torebki i już pozbytą goryczki i z cytryną w środku. Można parzyć ją kilka razy z tych samych liści (nawet jest podobno lepsza taka), ale tylko do 12 godzin, ponieważ później już rozwijają się na nich grzyby. Najlepsza jest taka jeśli ma kolor słomkowy. Jeśli przez przypadek zapomnicie o niej i zrobi się za mocna to można ją poprawić kilkoma patentami:
  • słodząc miodem
  • dolewając gorącej wody
  • dodając cytrynę
  • jeśli jest zbyt gorzka to dodajcie liście mięty 
  • tak jak teraz na lato to lepsza jest zimna, taka orzeźwiająca to warto dodać kostki lodu i liście mięty + cytryna.... jeeeej przepyszne i zdrowsze niż pepsi ;)
Ja używam tej:
Iiiiii.... jestem bardzo zadowolona, aczkolwiek już nauczyłam się prawie pić tą w pracy prawdziwą z liści i pewnie za jakiś czas już się na tamtą przerzucę, ale tą polecam :]

Jeśli podoba Wam się to co robię, to zapraszam do śledzenia na:
Snapchat ---> aniesss19

Komentarze

  1. Chyba zacznę pić zieloną herbatkę, bardzo mnie zachęciłaś :) Pozdrawiam!

    http://aleksandrabubicz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam herbatę ^^ Szczególnie zieloną, chociaż w moim domu prawie wszyscy piją czarną i białą ;) Pozdrawiam :3
    http://lamytocwaniaczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zielona herbata ma bardzo specyficzny smak, jednak ja też strasznie ją lubiłam i lubię :) Na dietach polecają czerwoną herbatę, podobno "spala tłuszcz", aczkolwiek ile w tym prawdy... Pozdrawiam :)

    http://agusophy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czasami decyduje sie na jej wypicie bo strasznie jej nie lubie ;d chociaz jak tak czytam te zalety to chyba jednak warto czesciej sie przelamywac ;d bardzo ciekawy post :)

    grlfashion.blogspot.com
    Odwdzieczam sie za kazda obserwacje ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie nie ma życia bez zielonej herbaty. Piję ją co wieczór oczywiście z rozsądkiem, ponieważ duże ilości szkodzą, w sumie jak ze wszystkimi produktami.
    Zapraszam na swój blog kulinarny :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zielona herbata jest zdecydowanie najlepszą, i nazdrowszą odmianą herbaty. Chętnie poobserwuje Twoją drogę do bycia "fit".

    najlepsze hacki do gier online
    Blog lifestyle, moda, zdrowie, trening, seks i związki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieeekuje 😊 bardzo mi milo 💜

      Usuń

Prześlij komentarz

Powiedz mi co myślisz :)

Śledź mnie!

Skontaktuj się ze mną

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *